Аукціон на закупівлю товарів, робіт, послуг / Комерційні закупівлі / Електронні торги / Українська електронна торгова площадка
 
 
Укр Рус Eng
   
Українська електронна торгова площадка

Статистика:зареєстровано - 2548, проведено торгів - 1014
проведено на суму - 15669789 грн



Аукціон на закупівлю

Аукціон на закупівлюАукціон на закупівлю - процедура торгів в електронній формі, яка передбачає проведення торгів шляхом зниження ціни договору (лота). У день і час проведення торгів Учасники подають свої цінові пропозиції, і аукціон завершується, якщо протягом певного часу більше не надійшло цінових пропозицій від Учасників. Переможцем визнається Учасник, який останнім подав найменшу цінову пропозицію.

Процедура проведення електронного аукціону на закупівлю на електронному майданчику «УЕТП» передбачає такі етапи:

1) Організатор торгів формує Оголошення про проведення закупівлі, що включає в себе: опис лота, складення  документації (технічні характеристики, умови укладання договору і т. д.), визначення дати і часу проведення електронного аукціону.

Після публікації Оголошення про проведення Закупівлі на електронному майданчику відбувається автоматичне оповіщення потенційних постачальників. Крім автоматичного сповіщення зареєстрованих на електронному майданчику користувачів «УЕТП» проводить активну роботу по залученню до торгів найбільшої кількості учасників.

2) Подача заявок на участь.   Ознайомившись з інформацією аукціону на закупівлю і зацікавившись, потенційні постачальники подають свої заявки на участь. Для уточнення необхідних питань потенційні постачальники можуть скористатися функцією електронного майданчика «подати запит на роз'яснення документації» і отримати відповідну відповідь від Замовника.

3) Процедура торгів.   У день і час проведення електронного аукціону Учасники, які були допущені Організатором до участі в торгівельній процедурі, вносять свої цінові пропозиції (цінові пропозиції можуть вноситися кожним Учасником багаторазово). У разі якщо за відведений час торгів більше не надійшло жодної цінової пропозиції, то торги вважаються завершеними і переможцем визнається Учасник, який останнім подав найменшу цінову пропозицію.

4) Укладення договору.   Організатор і Учасник, який переміг в електронному аукціоні, укладають договір поставки товарів (робіт / послуг).

Нижче представлені відеоролики проведення процедури електронного аукціону на закупівлю на електронному майданчику «УЕТП» для Організатора та Учасника процедури електронного аукціону.

Аукціон (організатор)


Аукціон (учасник)

З розвитком новітніх інформаційних технологій в широку практику увійшли електронні аукціони на підвищення і електронні аукціони на зниження.

Електронний аукціон на підвищення проводиться за допомогою спеціалізованих електронних майданчиків. Переможцем аукціону на підвищення визнається учасник, що запропонував найвищу ціну. Електронна форма проведення аукціонів дозволяє брати участь у торгах підприємствам з різних регіонів і навіть країн, так як весь документообіг відбувається в електронному вигляді, що дозволяє подавати заявки, контролювати хід торгів, укладати контракти з будь-якої точки світу, де є вихід в Інтернет. До плюсів проведення електронного аукціону на підвищення можна віднести те, що подача заявок не вимагає ні витрат часу, ні коштів, що дозволяє брати участь у таких електронних аукціонах на підвищення невеликим організаціям і малим підприємствам.

Електронний аукціон на зниження (редукціон) найвідоміший спосіб закупівлі. Технічно аукціон на зниження проводиться аналогічно аукціону на підвищення, тільки переможцем аукціону на зниження стає учасник, який вніс цінову пропозицію з найменшою ціною. Тобто замовник при організації аукціону на зниження встановлює в якості початкової ціни максимальну суму, яку готовий заплатити за лот. Після цього постачальники - учасники аукціону на зниження спрямовують свої цінові заявки через Інтернет, спостерігаючи за ходом торгів у режимі реального часу. Основна перевага електронного аукціону на зниження полягає в тому, що будь-яка компанія через Інтернет отримує практично необмежений доступ до відомостей про постачальників і замовників за будь-її області.

Завдяки застосуванню сучасних інформаційних технологій будь-який ринок стає абсолютно прозорим для його учасників. При проведенні закупівлі у формі електронного аукціону на зниження збільшується швидкість і зручність інформаційного обміну, скорочуються терміни проведення закупівельної процедури. Світовий досвід показує, що економічний ефект від переходу до організації закупівельної діяльності за допомогою електронного аукціону на зниження багаторазово знижує витрати підприємства.